شرایط گرفتن مهریه از پدر شوهر

مطالبه مهریه از پدر شوهر

مطالبه مهریه از پدر شوهر

مطالبه مهریه از پدر شوهر، بسیاری از خانم هایی که شوهرشان فوت می شود و می خواهند مهریه خود را دریافت کنند باید به خوبی در مورد مطالبه مهریه از پدر شوهر اطلاعات لازم را داشته باشند. مهریه یکی از اموال زن می باشد که بعد از خوانده شدن خطبه عقد می تواند آن را دریافت کند.

در برخی از موارد امکان دارد که شوهر فوت شود بسیاری از افراد شاید بر این باور باشند که دیگر مهریه به زن تعلق نمی گیرد. ولی شما باید بدانید در صورت فوت شوهر هم حق مهریه زن پابرجاست، چرا که مهریه یکی از حقوق ممتازه زن به شمار می رود.در خصوص اطلاعات بیشتر در خصوص مطالبه مهریه بعد از فوت شوهر کیلیک نمائید.

از نظر قانونی شما باید بدانید که ارائه دادن مهریه به زن بر عهده شوهر می باشد و پدر شوهر در این مورد هیچ وظیفه ای بر عهده ندارد. بنابراین در صورتی که همسر شما تمکن مالی نداشته باشد، ولی پدر شوهرتان سرمایه زیادی در دست داشته باشد شما نمی توانید از پدر شوهر درخواست مهریه تان را نمایید.

برای اینکه در مورد مطالبه مهریه از پدر شوهر اطلاعات خود را افزایش دهید و بتوانید از پدر شوهر مهریه تان را بعد از فوت شوهر دریافت کنید باید با وکیل مهریه مشورت نمایید. در برخی از موارد هم که شوهر زنده باشد، امکان دارد که پدر شوهر به دلیل آسان تر کردن مشکلات بخشی از مهریه زن را به او را ارائه دهد، ولی به طور کلی اصلا وظیفه ای در این مورد ندارد.

نحوه گرفتن مهریه از پدر شوهر

شرایط گرفتن مهریه از پدر شوهر در صورتی که پدر شوهر تعهدی را در عقدنامه ارائه داده باشد : همانطوری که بیان نمودیم از نظر قانونی پدر شوهر اصلا وظیفه ای برای ارائه دادن مهریه زن ندارد.

مهریه یکی از مهمترین مواردی می باشد که تنها بین زن و شوهر است و هیچ فردی در این بین نمی تواند دخالت کند. در برخی از شرایط امکان دارد که پدر شوهر از جانب پسر در عقدنامه تعهدی را ارائه دهد که زن بر اساس آن تعهد نامه می تواند مهریه خود را از پدر شوهر دریافت نماید.

یکی از مهمترین نکاتی که در این زمینه اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید به خوبی در این مورد اطلاعات لازم را داشته باشید این است که پدر شوهر به صورت قانونی تعهد نامه را امضاء کرده باشد. شرایط گرفتن مهریه از پدر شوهر در صورتی که تنها پدر شوهر به صورت شفاهی بیان کرده باشد از پسر خود حمایت می کند تا حد بسیار زیادی دشوار می شود.

بنابراین وکیل در صورتی که این تعهدنامه به صورت کتبی امضاء شده باشد می تواند در کمترین زمان مهریه زن را از پدر شوهر دریافت کند. تعهد و ضمانت نامه ای را که پدر شوهر در مورد مهریه زن ارائه می دهد دارای بار حقوقی است.

بنابراین در صورتی که شوهر به دلایل متنوع نتواند مهریه زن خود را ارائه دهد زن می تواند از پدر شوهر درخواست مهریه اش را داشته باشد. شما برای اینکه از این تعهد و ضمانت نامه پدر شوهر بتوانید به صورت قانونی استفاده کنید باید به وکیل مهریه که در این زمینه تخصص زیادی دارد مراجعه کنید.

آیا توقیف اموال پدر شوهر امکان پذیر است ؟

یکی از مهمترین نکاتی که شما باید به آن توجه داشته باشید این که در صورت زنده بودن شوهر و رسیدن ارثیه پدری به او می توانید آن ارثیه را به عنوان مهریه توقیف کنید. در واقع اگر شما می خواهید مهریه خود را از شوهر دریافت کنید و شوهر اموالی ندارد دادگاه مهریه را قسط بندی می کند.

ولی در صورتی که پدر شوهر فوت شود و ارثیه به مرد برسد می توانید آن ارثیه را در راستای مهریه توقیف نمائید. برای آگاهی در مورد این شرایط گرفتن مهریه از پدر شوهر بهتر است از وکیل خانواده مشاوره بگیرید. مراحل گرفتن مهریه بعد از فوت شوهر دشواری های زیادی دارد که بدون شک شما با همه آن مراحل آشنایی ندارید و باید از وکیل خانواده کمک بگیرید.

جهت مشاوره حقوقی با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =

اسکرول به بالا