وکیل نفقه

وکیل نفقه

وکیل نفقه

یکی از حقوقی که به زنان تعلق می گیرد و می توانند درخواست آن را از شوهر خود داشته باشند نفقه است. در صورتی که زن نتواند این حق خود را دریافت کند باید از وکیل نفقه که در این زمینه تخصص بیشتری دارد کمک بگیرد.

نفقه چیست ؟

نفقه عبارت است از همه نیازهای متعارف زن که بر اساس عرف برای ادامه ی زندگی لازم و ضروری محسوب می شود. به عنوان مثال هزینه‌های درمان و بیماری ، مسکن ، خوراک و پوشاک ، خادم در صورت عادت یا احتیاج به واسطه نقصان یا مرض جزء نفقه به شمار ‌می‌رود. در عقد دائم پرداخت نفقه بر عهده مرد می باشد.

تمامی هزینه های زندگی مرد از نظر شرع اسلام بر عهده مرد می باشد و دادگاه های خانواده هم در این مورد حساسیت های زیادی به خرج می دهند. تمامی این موارد باید در خور زن تهیه شود و در صورت تهیه نشدن زن به دادگاه می تواند شکایت کند. حتی زمانی که زن شاغل است و درآمدی برای خودش دارد هم باید مرد شرایط زندگی را برای او فراهم کند.

مهارت وکیل نفقه اهمیت بسیار زیادی دارد و شما زمانی که این وکیل را برای دریافت نفقه خود انتخاب می کنید باید به خوبی مهارت او را در نظر داشته باشید. دقت داشته باشید که پرونده شما بنا بر ویژگی ها و مشخصاتی که دارد باید به دست وکیلی که حرفه ای است سپرده شود. در این صورت خیالتان راحت است که در کمترین زمان می توانید نفقه خود را دریافت کنید. یکی از مهمترین مواردی که با نفقه زن در ارتباط است تمکین می باشد. در صورتی که زن شوهر خود را تمکین نکند نفقه هم به او تعلق نمی گیرد.

آشنایی با وکیل نفقه

یکی از مهمترین حقوق مالی زوجه بعد از مهریه، نفقه زن می باشد که اهمیت بسیار زیادی دارد. بسیاری از زنان هستند که این حق خود را در دادگاه درخواست می کنند که قاضی به خوبی باید پرونده را مورد بررسی قرار دهد تا ارائه دادن نفقه توسط شوهر را تصویب کند.

در صورتی که شما بهترین و حرفه ای ترین وکیل نفقه را انتخاب کنید می توانید نفقه خود را بدون کم و کاست از شوهر دریافت نمایید. در واقع شما باید بدانید تنها در صورتی می توانید نفقه خود را دریافت کنید که تمکین خود را ثابت کنید.

در صورتی که شما از شوهر خود را تمکین نکرده باشید بدون شک نمی توانید نفقه را هم دریافت کنید. یکی از مهمترین نکاتی که در مورد نفقه وجود دارد و شما باید به خوبی آن را در نظر داشته باشید این است که نفقه انواع متفاوتی دارد.

ویژگی های بهترین وکیل نفقه

هر یک از وکیلان در زمینه خاصی فعالیت دارند و شما باید برای انتخاب هر یک از آنها بهترین را انتخاب کنید. بدون شک برای انتخاب بهترین وکیل در حوزه نفقه هم باید بهترین آنها را انتخاب کنید. برخی از مهمترین و اصلی ترین مواردی که زمان انتخاب وکیل باید به آنها دقت داشته باشید عبارت می باشد از :

  1. در ابتدا باید به خوبی تخصص وکیل خانواده را مورد بررسی قرار دهید. اینکه وکیل در زمینه دریافت نفقه تخصص داشته باشد اهمیت بسیار زیادی دارد.
  2. وکیل باید به خوبی با هر یک از قوانین و اصولی که در مورد دریافت نفقه وجود دارد اطلاعات لازم را داشته باشد تا از آنها استفاده کند.
  3. هزینه ای که وکیل از شما دریافت می کند باید بر اساس اصول مشخص شده ای باشد و شما هم باید به خوبی آن را در نظر داشته باشید. برخی از وکیلان که هزینه زیادی دریافت می کنند را باید از نظر تجربه و شهرت به خوبی مورد بررسی قرار دهید.
  4. تعداد پرونده هایی که وکیل انجام داده است را هم باید به خوبی زمان انتخاب بهترین وکیل در نظر داشته باشید. هرچه که وکیل پرونده های بیشتری در دست داشته باشد بدون شک توانایی بالاتری دارد.
  5. -شهرت وکیل را هم باید به خوبی در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین وکیل را برای پرونده خود انتخاب کنید.
  6. رازدار و مورد اعتماد بودن وکیل هم از دیگر ویژگی هایی می باشد که باید داشته باشد.

جهت مشاوره حقوقی با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 6 =

اسکرول به بالا