پرسش و پاسخ

13 دیدگاه دربارهٔ «پرسش و پاسخ»

  1. سعیدکوت آبادی

    سلام 2ماه است که همسرم فوت کرده از3ومش خانواده همسرم که شوهرخاله وخاله پدرم میباشدادعایه دریافت جهیزیه کرده که باتهدیدبه اینکه مهردخترش رابه اجرامیگزاره والعانهم درب آپارتمان راقفل کرده وکیلیدش راعوض کرده که بنده وارده خانه نمیتوانم بشوم من درخانه پدرخانومم مستجرهستم وبین ما هیچ قراردادی نوشته نشده من بایدچکارکنم

    1. فاطمه یعقوبی

      با سلام . با توجه به اینکه سوال شما دارای ابهام می باشد امکان پاسخ دهی به صورت دقیق وجود ندارد لطفا جهت مشاوره حقوقی با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید.

  2. با سلام سوالی داشتم در رابطه با طلاق از ناحیه زن
    ایا زن تنها با داشتن چند پیامک عاشقانه در تلگرام و یک پیامک در سایتهای مستعجل فساد و همسریابی و صیغه یابی ک حدود ۲/۵ سال از این پیامها گذشته باشد میتواند سوء رفتار و سوء معاشرت و خیانت مرد را اثبات کند و ادامه زندگی را سخت و دشوار جلوه دهد و قاضی را مجاب کند به دادن حکم طلاق به نفع زن ؟
    باتشکر از شما

  3. رعنا ازادی

    سلام من یک ماه است که مهریه ام را از طریق اجرای ثبت به اجرا گذاشتم در استعلاماتی که انجام دادم متوجه شدم که همسرم 4 خودرو به نام دارد و هر چهار تا رو توقیف سندی کردم ولی شوهرم بعد از ابلاغ اجراییه هر 4 تا ماشین رو مخفی کرده است و من نمی توانم انها را به صورت فیزیکی توقیف نمایم تکلیف من چیست اجرای ثبت به می گوید که تکلیف این 4 تا ماشین را مشخص کنید تا بعدا پرونده را به دادگاه ببری لطفا راهنمایی کنید

  4. هلیا امامی

    با سلام و عرض ادب. من سال 95 از همسرم به صورت توافقی جدا شدیم که قرار شده بود هر 4 ماه یک سکه به من بپردازند. بعد از پرداخت7 عدد سکه نسبت به تعدیل اقساط مهریه اقدام نمودند که دادگاه 8 ماه یک سکه تعیین کردند بعد از اقدام شوهر سایقم من با استعلام هایی که انجام دادم متوجه شدم که شوهر سابقم یک اتومبیل مزدا خریداری کرده است بلافاصله نسبت به توقیف فیزیکی و سندی آن اقدام کردم آیا ایشون میتونند مزدا را رفع توقیف کنند؟

    1. فاطمه یعقوبی

      با سلام خیر. خودرو در قانون جدید نحوه اجرای محکومیتهای مالی از مستثنیات دین محسوب نمی شود ، مگر آنکه همسر سابق شما بتواند ثابت کند که خودرو وسیله کسب وی می باشد یا اگر شخص ثالث ادعای مالکیت خودرو بکند و دادگاه پس از بررسی و رسیدگی احراز نماید که خودرو متعلق به شخص ثالثی می باشد می تواند رفع توقیف خودرو را بخواهند.

  5. پویا امیری

    سلام خسته نباشید .
    همسر بنده در سال 95 نسبت به ترک زندگی مشترک اقدام کرد و من دادخواست الزام به تمکین را مطرح کردم که خانمم حاضر به تمکین نشدن و من نشوز ایشون رو از دادگاه گرفتم الان ایا همسرم می تونن نسبت به مطالبه مهریه اقدام کنند و اینکه ایا مهریه بهشون تعلق می گیره یا خیر؟

    1. فاطمه یعقوبی

      با سلام و احترام. دوست عزیز عدم تمکین زن موجبات سقوط نفقه زن می باشد . مهریه حق زن محسوب می شود وزن به محض عقد و هر زمان که اراده کند می تواند نسبت به مطالبه ان اقدام نماید.

  6. شیرین رضایی

    سلام . همسر من بعد از به اجرا گذاشتن مهریه آپارتمان خود را به نام مادر خود زده است من از چه طریقی می توانم استعلام بگیرم و به دادگاه ارائه یدهم با شکر از شما.

    1. فاطمه یعقوبی

      با سلام و احترام. شما در راستای به اجرا گذاشتن مهریه می توانید تقاضای استعلام از اداره ثبت اسناد و املاک را بخواهید و در پاسخ استعلام تاریخ نقل و انتقال مشخص خواهد شد.

  7. ا سلام ممنون از مقاله خوبتون. من بعد از اینکه برگه اجرائیه از اجرای ثبت به دستم رسید اتومبیل خود را به یکی از دوستانم فروخنم و همسرم از من شکایت فرار از ادای دین انجام دادن آیا من محکوم می شوم؟

    1. فاطمه یعقوبی

      با سلام و عرض ادب. اگر شما غیر از این اتومبیل اموالی داشته باشید که به میزان مهریه زوجه باشد مرتکب جرم نشده اید و محکوم نخواهید شد ولی اگر اموال و دارایی شما برای پرداخت مهریه کافی نباشد شما مرتکب جرم معامله به قصد فرار از پرداخت مهریه می شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 8 =

اسکرول به بالا