هزینه طلاق توافقی

هزینه طلاق توافقی

هزینه طلاق توافقی

هزینه طلاق توافقی ، در بسیاری از موارد ممکن است زوجین به این نتیجه برسند که ادامه زندگی زناشویی، برای آنان ممکن نیست. در نتیجه ممکن است زن و شوهر توافق نمایند که از همدیگر طلاق بگیرند. مطابق با قانون حمایت خانواده به این نوع طلاق، طلاق توافقی می گویند. در اینجا شایان توجه است که طبق قانون مدنی اصولاً حق طلاق با مرد است و در صورت وجود شرایط قانونی وی می تواند نسبت به اجرای صیغه طلاق و جدایی از زندگی زناشویی اقدام کند.

همچنین در بسیاری از موارد ممکن است طلاق به تقاضای زن انجام گیرد. مثل زمانی که ادامه زندگی زناشویی موجب وقوع عسر و حرج برای زن گردد. از نظر قانونی فرقی نمی کند طلاق توافقی یا غیر توافقی باشد، در هر دو صورت اجرای صیغه طلاق منوط است به صدور گواهی عدم سازش توسط قاضی دادگاه خانواده.

همانطور که اشاره شد در موارد طلاق توافقی زوجین می بایست به دادگاه خانواده مراجعه نموده و با تنظیم دادخواست حقوقی، تقاضای صدور گواهی عدم سازش از دادگاه را بنمایند. نکته حائز اهمیت در این خصوص این است که صدور گواهی عدم سازش مستلزم پرداخت هزینه طلاق توافقی می باشد.

به طور کلی منظور از هزینه طلاق توافقی، هزینه دادرسی، هزینه دفترخانه ثبت طلاق و سایر هزینه های مربوط به انجام دادن طلاق توافقی ( هزینه طلاق توافقی با وکیل و بدون وکیل ) است. در این نوشتار ضمن معرفی راهکارها و مراحل قانونی برای طلاق توافقی، موضوع هزینه طلاق توافقی را مورد بررسی قرار می دهیم.

هزینه طلاق توافقی

طلاق توافقی شامل چه هزینه هایی می باشد؟

هزینه طلاق توافقی شامل موارد زیر است :

  1. هزینه‌ ثبت دادخواست در دفتر خدمات الکترونیک قضایی
  2. هزینه مشاوره های اجباری طلاق توافقی
  3. هزینه مشاوره داخل دادگاه
  4. هزینه ثبت طلاق در دفاتر طلاق
  5. حق‌الوکاله وکیل طلاق توافقی که به صورت مختصر به توضیح هریک از آنها می پردازیم.

هزینه مشاوره اجباری خارج از دادگاه چقدر است؟

هزینه مشاوره‌ خارج از دادگاه که بسته به تعداد جلسات در نظر گرفته می شود. هزینه مشاوره برای هر جلسه به ازای هر یک از زوجین ۵۲/۰۰۰ تومان و در مجموع هر دو نفر برای هر جلسه ۱۰۴/۰۰۰ تومان حدود هزینه برای 5 جلسه 520/000 هزار تومان می باشد.

هزینه ثبت دادخواست طلاق توافقی چقدر است؟

با توجه به اینکه دعاوی طلاق از زمره دعاوی غیر مالی می باشد  هزینه دادرسی طلاق توافقی غیرمالی محسوب می شود. هزینه دادرسی برای ثبت دادخواست طلاق توافقی از 140/000 هزار تومان تا 180/000 تومان با توجه به پیوست های ارائه شده در نظر گرفته می شود.

هزینه مشاوره طلاق توافقی داخل دادگاه چقدر است؟

هزینه مشاوره طلاق توافقی داخل دادگاه  بسته به مجتمع قضایی متفاوت است که در تهران حدودا 120/000 الی 140/000 هزار تومان می باشد.

هزینه ثبت و اجرای صیغه طلاق توافقی چقدر است؟

هزینه ثبت و اجرای صیغه طلاق در دفتر طلاق و محضر طبق تعرفه 850/000 هزار تومان می باشد ولی در عمل دفاتر طلاق مبالغ بیشتری دریافت می کنند.

هزینه وکیل برای طلاق توافقی چقدر است؟

کل حق الوکاله  برای دو وکیل 10 میلیون تومان تا اخذ رای قطعی و اجرای آن در دفترخانه طلاق می باشد. با توجه به تجربیاتی که در انجام طلاق توافقی بدست آمده اجرای دادنامه و ثبت آن در دفترخانه از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا توافقات زوجین باید در دفترخانه انجام گیرد و سپردن اجرا به زوجین دارای اشکالاتی است. البته بعضی از وکلا با دریافت مبلغ کمتر اجرای دادنامه را به عهده زوجین می سپارند.

طلاق توافقی در دفتر وکالت ما با حضور و همراهی دو وکیل پایه یک دادگستری ظرف مهلت 10 الی 15 روز کاری انجام می شود . جهت مشاوره در خصوص مراحل طلاق توافقی تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + چهار =

اسکرول به بالا