مشاوره حقوقی طلاق

مشاوره حقوقی طلاق

مشاوره حقوقی طلاق

به گفته وکیل خانواده مشاوره حقوقی طلاق یکی از پرکاربردترین مشاوره هایی است که در سال‌های گذشته به مردم ارائه شده است. شاید در نگاه اول اینگونه به نظر بیاید که کاربرد اصلی مشاوره در زمینه  طلاق این می باشد که زوجین مجبور شوند برای استفاده از خدمات آن به مراکز مشاوره مراجعه نمایند؛ چرا که بیشتر افراد با خود فکر می کنند که خود به تنهایی می تواند در مورد زندگی مشترک آینده خود تصمیم بگیرند.

حقیقت آن است که در بسیاری از موارد خشم و عصبانیت و حتی مشکلات جزئی کوچک باعث می شوند که زوجین نتوانند تصمیم گیری درستی در زندگی خود داشته باشند. در چنین مواقعی مشاوره حقوقی طلاق به افراد کمک می کند تا بتوانند یک تصمیم جدی برای ادامه زندگی آینده و یا حتی قطع ارتباط و طلاق از راههای قانونی بگیرند.

بسیاری از افراد هنگامی که در هنگام ناراحتی و عصبانیت تصمیم به جدایی می گیرند، ممکن است دچار پشیمانی شدیدی شوند و اثرات این پشیمانی در زندگی شخصی آنان دو چندان شود. به همین خاطر نیز مشاوره حقوقی در زمینه طلاق در چنین مواقعی و مشخص کند که آیا مشکل آنان قابل حل است یا خیر؛ چرا که بسیاری از مشکلات توجه این قابلیت حل شدن را دارند اما آنان به خاطر عصبانیت ها و ناراحتی های خود تصمیم می گیرند تا به جای حل مسئله کل صورت مسئله را پاک کنند و به سراغ طلاق بروند.

در چنین مواقعی عواقب طلاق بسیار سهمناک خواهد بود چرا که زوجین بعد از مدتی که عصبانیت ناراحتی فروکش می کند به مشکلات خود پی می‌برند و متوجه می‌شوند که این مشکل قابلیت حل شدن را داشته است. این گونه ممکن است اقدام به سرزنش خود کنند آثار بعد طلاق آنان را وحشت زده کند آثاری همچون ضربه به روحیه و شخصیت کودکان ، دیدگاههای نسبتاً منفی جامعه به آنها.

به هر صورت باید این موضوع توجه کرد که یک فرد با تجربه در زمینه ارائه مشاوره حقوقی طلاق بهتر از هر کسی می تواند در مورد مشکلات و چالش های افراد اطلاعات لازم را داشته باشد و با آنها کمک کند.

مشاوره حقوقی طلاق برای زن

مطابق مقررات قانون حمایت خانواده و قانون مدنی حق طلاق با مرد می باشد و زن برای طلاق باید دلایل محکمه پسندی به دادگاه ارائه نماید. به این دلیل با مشاوره حقوقی با طلاق زن می تواند نسبت حقوق قانونی خود آگاهی یابد. وکیل خانواده با بررسی مشکلات وجود آمده برای زن می تواند به زوجه کمک کند که نسبت به طلاق اقدام نماید و یا اقدام نکند. آیا زوجه در عسر و حرج قرار دارد یا خیر؟ یا اینکه شرایط دوازده گانه که در سند ازدواج ذکر شده بوجود آمده است یا خیر؟

زوجه ای که قصد طلاق به دلایل عسر و حرج دارد باید بتواند عسر و حرج خود را در دادگاه اثبات نماید. چنانچه امکان اثبات عسر و حرج وجود نداشته باشد دعوای طلاق به درخواست زن رد می شود، زیرا دادگاهها با طلاق به درخواست زوجه بسیار سختگیری می نمایند و تا زمانی که عسر و حرج زن ثابت نشود دادگاه اقدام به انشای رای مبنی بر طلاق نمی نمایند. بنابراین ، قبل از هر گونه اقدامی از مشاوره حقوقی وکیل طلاق بهره مند بگیرید.

مشاوره حقوقی طلاق برای مرد

مطابق ماده 29 قاون حمایت خانواده مصوب ۱۳۹۱ حق طلاق با مرد می باشد و مرد می تواند هر زمانی که اراده کند برای طلاق اقدام نماید ولی باید در زمان اجرای صیغه طلاق کلیه حقوق مالی از جمله مهریه ، نفقه ، اجرت المثل ایام زندگی مشترک زن را بپردازد. مشاوره حقوقی در زمینه  طلاق می تواند در روند طلاق به درخواست مرد کمک شایانی به زوج نماید.

مشاوره حقوقی طلاق توافقی

مطابق بخشنامه سال 97 زوجینی که قصد طلاق توافقی را دارند باید در سامانه تصمیم سازمان بهزیستی ثبت نام کنند. پس از ثبت نام به مراکز مشاوره و غربالگری معرفی می شوند. پس از اتمام مشاوره چنانچه بین زوجین سازشی صورت نگیرد با اخذ گواهی عدم انصراف از طلاق می توانند نسبت به ثبت دادخواست طلاق توافقی اقدام نمایند.

انجام طلاق توافقی به وسیله خود زوجین بسیار زمان بر می باشد. ولی شما دوستان می توانید با مشاوره حقوقی از وکیل طلاق توافقی این مدت را به 20 روز کاهش دهید و همچنین به دلیل اینکه توافق شما توسط وکیل طلاق توافقی تنظیم می شود حقوق هیچ یک از زوجین تضییع نمی شود و از اتلاف وقت و انرژی و یا ورود ضرر های مالی هم پیشگیری می‌شود.

اهمیت استفاده از مشاوره حقوقی طلاق

مشاور حقوقی در زمینه  طلاق به زوجین در روند طلاق کمک و راهنمایی های لازم همچون مدیریت دارایی، تصمیم‌ گیری و نتایج عاطفی پایان ‌دادن به این رابطه را می نماید. همانطور که می دانید مشاوره حقوقی در زمینه‌های مختلفی ارائه می گردد یکی از رایج ترین دلایل مشاوره حقوقی طلاق در مراحل قضایی آن است که باید گواهی عدم سازش صادر گردد.

در سال ‌های اخیر با توجه به آنکه آمار طلاق و جدایی زوجین بسیار افزایش یافته است و روند صعودی را در پی گرفته است، دولت های مختلف با استفاده از سیاست گذاری های مختلف سعی می کنند تا آمار طلاق را کاهش دهند. لذا تلاش ما در این زمینه است که با مشاوره حقوقی  در مقابل زوجینی که قصد جدایی دارند بتوانند به راحتی از این پیچ و خم عبور کنند و از همسر خود جدا شوند بهتر است اطلاعات و آگاهی های لازم را قبل از هرگونه اقدام قانونی از مشاوره حقوقی  وکیل طلاق دریافت نمایند.

مشاوره حقوقی طلاق علاوه بر آنکه باعث کوتاه شدن این مسیر می شود به آنان کمک می‌کند تا در روند پیچیده قضایی هزینه های بسیار زیادی را صرف نکنند. مشاور حقوقی طلاق میتواند به افرادی که قصد دریافت حقوق قانونی خود را دارند کمک کند تا با آگاهی از حقوق خود و راههای قانونی برای دریافت این حقوق مالی و غیر مالی اقدام نمایند. مشاوره حقوقی  در زمینه طلاق دارای هیچ گونه محدودیتی نمی باشد و همه افراد می توانند از آن استفاده کنند.

جهت مشاوره حقوقی با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 4 =

اسکرول به بالا