مشاوره حقوقی خانواده

مشاوره حقوقی خانواده

مشاوره حقوقی خانواده

مشاوره حقوقی خانواده، به گفته وکیل خانواده چه بسا بسیاری از زوجینی که بدون مشاوره حقوقی خانواده اقدام به جدایی سریع گرفته و پس از مدت زمان کوتاهی دچار پشیمانی شده‌اند. از طرفی دیگر بسیاری از زن و شوهر ها که دارای مشکلات عمیقی هستند نیز به دلیل دیر اقدام کردن برای طلاق و جدایی ، دچار آسیب های روحی و روانی شدیدی می‌شوند مشاوره حقوقی خانواده میتواند برای تمام مشکلات خانواده ها کارآمد باشد.

آیا تاکنون در مورد مشاوره حقوقی خانواده چیزی شنیده اید؟ امروزه همه انسانها در زندگی دارای مشکلات و چالش‌های بسیار زیادی هستند که در صورت مشاوره کردن و مشورت گرفتن از یک وکیل خانواده ممکن است به مرور زمان متوجه شوند که از میزان این مشکلات و چالش ها کاسته شده است.

خانواده یکی از مهمترین مباحثی است که باید به آن توجه کرد چرا که اولین جامعه انسانی که فرزندان در آن متولد می‌شوند و زوجین با یکدیگر در آن تکامل می یابند خانواده است. البته ممکن است مشکلات بسیار زیادی در سر راه خانواده‌ها به وجود آیند که برخی از آن ها قابل حل می باشند و برخی دیگر قابلیت حل و فصل شدن ندارند.

اما از کجا می توانیم تشخیص دهیم که مشکلی که با آن برخورد کرده ایم قابلیت حل و فصل دارد یا خیر حقیقت آن است که در چنین شرایطی هیچ کس جز مشاوره خانواده نمی‌تواند این موضوع را تشخیص دهد و به زوجین کمک کند تا تصمیم درستی را اخذ نمایند.

مشاوره حقوقی خانواده
مشاوره حقوقی خانواده

مزایای مشاوره حقوقی خانواده :

متاسفانه بر اساس آمار و اطلاعات به دست آمده در سالهای اخیر می توان متوجه این موضوع شد که آمار طلاق و جدایی های خانواده ها بسیار افزایش یافته است. شاید بتوان دلیل اصلی این موضوع را عدم استفاده از مشاوره حقوقی خانواده دانست.

چرا که که زوج‌های جوان ممکن است به دلیل روحیه حساسی که دارند در هنگام برخورد با مشکلات مختلف سریع تصمیم بگیرند که از یکدیگر جدا شوند و به سراغ طی کردن مراحل قانونی بروند آنان این موضوع را در نظر نمی گیرند که شاید مشکل آنها قابلیت حل شدن داشته باشد.

در بسیاری از موارد نیز دیده می‌شود که زندگی مشترک زوجین با یکدیگر با اختلافات و مشکلات بسیار زیادی همراه است. گاهی این اختلافات و مشکلات به اندازه‌ای عمیق هستند که نمی‌توان برای آنها هیچگونه راه حلی پیدا کرد و همین موضوع نیز سبب می شود رفتارهای پرخاشگرانه و غیر قابل پیشبینی همچون زد و خورد بین زن و شوهر ایجاد شود و به روحیه فرزندان نیز لطمه شدیدی وارد شود.

در چنین شرایطی جدا شدن زوجین از یکدیگر بسیار بهتر است ایجاد چنین صدمه هایی می باشد. دقیقا این موضوع به خوبی به ما نشان می‌دهد که مشاوره حقوقی خانواده می‌تواند به افراد کمک کند تا بین بد و بدتر گزینه بد را انتخاب کنند.

چه بسا بسیاری از زوجینی که بدون مشاوره حقوقی اقدام به جدایی سریع گرفته و پس از مدت زمان کوتاهی دچار پشیمانی شده‌اند از طرفی دیگر بسیاری از زن و شوهر ها که دارای مشکلات عمیقی هستند نیز به دلیل دیر اقدام کردن برای طلاق و جدایی ، دچار آسیب های روحی و روانی شدیدی می‌شوند مشاوره حقوقی می تواند برای تمام مشکلات خانواده ها کارآمد باشد و از ایجاد زیان‌های مالی و جانی جلوگیری کند.

مشاوره حقوقی خانواده

مشاوره حقوقی خانواده میتواند در رابطه با چه موضوعاتی به افراد کمک کند؟

مشاوره حقوقی خانواده میتواند در رابطه با تمام موضوعات زیر به افراد کمک کند :

  1. فسخ نکاح ، موارد فسخ نکاح و تدلیس
  2. مهریه، مهرالمثل، ممنوع الخروج کردن زوج، تأمین خواسته و توقیف اموال و اعسار
  3. حضانت فرزند، اثبات نسب، جحر ، قیمومت ، نصب قیم ، عزل قیم ، رفع حجر ، حکم رشد
  4. شروط ضمن عقد، شرط نصف دارایی ، اجرت المثل ، نحله
  5. عسر و حرج، گواهی عدم امکان سازش ، طلاق توافقی ، طلاق رجعی ، طلاق بائن ، طلاق خلع ، طلاق مبارات و رجوع زوجین

مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است همه جزء حقوق خانواده است :

ازدواج ، الزام به ثبت ازدواج دائم ، اثبات رابطه زوجیت ، أخذ اجازه ازدواج دختر و ازدواج مجدد زوج ، نفقه زوجه ، نفقه فرزند ، ترک انفاق ، تهیه مسکن ، تمکین و نشوز زوجه ، استرداد جهیزیه ، تأمین دلیل جهیزیه و تأمین خواسته جهیزیه.

جهت مشاوره حقوقی با وکیل با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − دو =

اسکرول به بالا